مرکز ملی فضای مجازی، سازمان تنظیم مقررات وزارت ارشاد و مرکز رسانههای دیجیتال در حال آمادهسازی یک پیوست فرهنگی راجع محتواهای پیامکها هستند. حسن رضوانی معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره گفت: چارچوب پیوست، آماده شده و پس از تکمیل به اپراتورها ابلاغ می شود و آنها موظف هستند که این مواد را رعایت کنند.
از سوی مرکز رسانههای دیجیتال، سامانه ای برای ارسال شکایت کاربران در خصوص پیامکهای انبوه و تبلیغاتی که توسط
پنل اس ام اس ارسال می شوند؛ نیز در دست راه اندازی است. چنانچه در بحث محتوا شکایتی بود کاربران میتوانند شکایت خود را به این مرکز اعلام کنند، در این زمینه "رگولاتوری" با این مرکز هماهنگ است، ولی رسیدگی به شکایتهای عمومی در حیطه وظایف مرکز رسانههای دیجیتال نیست.
چندی پیش شرایط فعالسازی و تعرفه خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی برای اجرا، به اپراتورهای تلفن همراه کشور اعلام شد و بر اساس این آییننامه تمامی اپراتورها موظفند تایید تمایل مشترکان خود را برای پیامکهای تبلیغاتی، خبری و اطلاعرسانی دریافت و نرخ این
پیامک ها را اطلاعرسانی کنند.
منبع: ابرار اقتصادی
31 اردیبهشت 1393 ساعت 09:00