پیامک؛ اس ام اس؛ پیام کوتاه

همه چیز درباره پیامک؛ اس ام اس؛ پیام کوتاه

پیامک؛ اس ام اس؛ پیام کوتاه

همه چیز درباره پیامک؛ اس ام اس؛ پیام کوتاه

زیبا نویسی در پیامک نویسی

میرزا بنویس در دوره ای که کمتر کسی سواد نوشتن داشت، شغل پردر آمدی بود. معمولا در ادارات بزرگ اتاقی برای نوشتن نامه یا عریضه در نظر می گرفتند و مردم در مقابل نویسنده دست به قلمی صف می کشیدند تا کارشان راه بیفتد.

شغل یاد شده با رواج سواد، کمی تغییر شکل داد اما هنوز هم بسیار پرمخاطب است و هم مفید. درواقع نوشتن فقط در دست گرفتن قلم و یا تایپ کاراکترها در ابزارهای دنیای مدرن نیست. خیلی وقت ها می خواهیم بنویسیم ولی نمی دانیم از کجا شروع کنیم یا چه بنویسیم.

اغلب میرزا بنویس های امروز پشت سر موتورهای جستجو کار می کنند. از نوشتن نامه اداری رسمی تا متن پیامک نامه های اداری معمولا پیش از این نوشته شده و هنگامی که می خواهیم وامی بگیریم، شکایتی بکنیم، درخواست شغلی بنویسیم و ...، کافیست عنوان نامه را در یکی از موتورهای جستجو تایپ کنیم و نهایت زحمت ما خلاصه می شود در پر کردن جاهای خالی نام و اطلاعات مورد نیاز. اما معمولا با نوشتن این قبیل نامه ها کمتر مواجه می شویم.

نوشتن نامه اداری نیاز همواره آدم ها نیست ولی یکی از مواردی که خیلی وقت ها نیاز به احضار میرزا بنویس را در ذهنمان تداعی می کند، نوشتن پیامک است. گاهی پیامی دریافت می کنیم و دوست داریم در جواب آن، پیام زیبایی بفرستیم. گاهی می خواهیم به بهترین شکل، سال نو را به مشتریانمان تبریک بگوییم. دوست داریم متن تبلیغاتی پیاممان خوانده شود و اثری خوشایند در ذهن مخاطب باقی بگذارد. و دهها مورد دیگر که در طول روز بارها با آن مواجه می شویم.

زیبا نویسی هم مانند پوشش زیبا، اتومبیل شیک، رفتار جا افتاده و پارامترهای مهم دیگر در برقراری ارتباطات، یکی از اصولی است که بد نیست جایی برای آن باز شود. نویسنده های امروز معمولا پشت موتورهای جستجو نشسته اند. برای پیدا کردن پیامک خوب نیز، هم می توان آنرا جستجو کرد و هم به سایت هایی مانند سحر اس ام اس مراجعه کرد که تلاش کرده است بانک اس ام اس مناسبی در همه زمینه ها ایجاد کند که راهگشای بازدید کنندگانش باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد